Les bicis Panot aposten per la tecnologia | Cedida
Didac Sabaté i Álvaro Ovejero, dos apassionats del ciclisme, són els fundadors de Panot. "Amb la pandèmia, vam veure que hi hauria un canvi radical en la cultura de la mobilitat"
Juan Manuel Manrique (CAdIC): "És clar que imagino una Catalunya en què Rodalies funciona bé"
El president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya assegura que "hem invertit poc i malament en les nostres infraestructures"
Juan Manuel Manrique (Almassora, 1949) acaba de celebrar la desena Nit de les Infraestructures, que, alhora, és la primera que viu com a president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya (CAdIC). Manrique és enginyer ...
Centres de dades, cables submarins i l'ombra aragonesa: Quo Vadis, Catalunya?
La infraestructura de connectivitat i l'ecosistema empresarial potencien un sector que topa amb els frenètics canvis tecnològics i les dificultats de finançament
En els darrers anys, l’Aragó s’ha posicionat amb força com a principal territori tractor de centres de processament de dades (CPD) de l’Estat. En un informe publicat aquest mateix dilluns, la banca d’inversi&oacu...
Gepork, la revolució que va portar la inseminació artificial a les granges catalanes
El Grup Gepork, que va introduir aquesta tècnica pionera el 1979, avui factura més de 100 milions d'euros i s'ha convertit en líder de la distribució veterinària
El 1979, Gepork va revolucionar la cria de porcs a les granges catalanes amb la introducció de la inseminació artificial porcina. Van ser els pioners d'aquesta tècnica a tot l'estat espanyol. Gairebé 50 anys d...

 


 

Panot, el Netflix de les bicicletes elèctriques i intel·ligents que mouen Barcelona
Panot ofereix un model de subscripció per utilitzar bicicletes elèctriques i compta amb gairebé un miler d'usuaris a Barcelona

Una bicicleta elèctrica i intel·ligent per una subscripció de 45 euros al mes. Aquesta és la filosofia de Panot, un projecte nascut a Barcelona que ja disposa de un miler de subscriptors i que aposta per transformar la mobilitat a les ciutats i el model de propietat tradicional.

Didac Sabaté i Álvaro Ovejero, dos apassionats del ciclisme, són els fundadors de Panot. "Amb la pandèmia, vam veure que hi hauria un canvi radical en la cultura de la mobilitat", explica Sabaté, que va deixar una bona feina a la marca de bicicletes Scott per llançar-se de cap a aquest nou projecte.

Un salt al buit?

"La meva dona em pregunta si estava segur de fer aquest pas", recorda Sabaté, que explica que tenia dues filles i "no va ser una decisió fàcil". "Però era el moment", assegura. A través dels seus viatges, havien vist que el model de subscripció de bicicletes elèctriques anava en auge a ciutats europees i moltes empreses s'hi sumaven. Per això, la idea era orientar Panot cap a grans empreses.

Ben aviat van veure que aquest camí estava poc avançat a Barcelona i decideixen orientar-se directament als particulars, ja que el model de subscripció per altres serveis, com pot ser Netflix o Spotify, estava en clara expansió. "El nostre model està entre el sharing, com el bicing, i la propietat", detalla.

La revolució urbanística de Barcelona

Els fundadors de Panot van considerar que la societat estava evolucionant cap a un concepte més de compartir o de subscripció per fugir de la propietat, sobretot a les grans ciutats. I les bicicletes guanyaven terreny. I el seu objectiu era resoldre una realitat de molts ciutadans: no anaven en bici per temor als robatoris i per manca d'espai a casa per guardar-la.

I aquí és on apareix Panot, que el seu nom també vol ser un homenatge a aquest emblema dels carrers de Barcelona. "A Barcelona li deien Can Fanga, pel fang que hi havia amb el pas dels carros. Una de les primeres revolucions urbanístiques va ser el panot i nosaltres creiem que la bici és també una nova revolució urbanística", destaca.

De bicing a Panot

Didac Sabaté explica que Panot no ofereix una bicicleta, que també, sinó un servei de mobilitat amb assessorament, manteniment, atenció, un taller mecànic i fins i tot una bici de substitució: "És el que valora l'usuari". Per això no veu el bicing, molt estès a Barcelona, com un rival, sinó com un aliat per introduir la gent a la bici. De fet, va ser un dels motius que el va portar a impulsar el projecte: "Vaig veure que els fills del meu soci de divuit anys es movien en bicing, jo a aquella edat anava en moto. És un canvi radical de com es mou la gent jove".

Però la bici també "és clau" i l'aposta per la tecnologia és sagrada: "És un dels punts que ens diferencia". Les bicis Panot incorporen internet de les coses, que permet reforçar la seguretat per evitar robatoris amb geolocalització i control a distància. A més l'usuari pot interactuar amb el vehicle, conèixer els quilòmetres que fa, el consum de bateria, un manteniment predictiu i fins i tot la petjada de carboni que estalvia.

Del Primavera Sound a la Copa Amèrica

Justament, aquesta dada és també de valor per les empreses, a qui s'ha tornat a acostar. Allianz, Primavera Sound o la Copa Amèrica són alguns dels grans clients que han apostat per les bicis de subscripció de Panot. De fet, un dels objectius és fer créixer aquest sector, amb la voluntat d'arribar als 1.500 subscriptors abans d'acabar l'any.

Tot i tenir propostes per portar el model a altres ciutats, per ara es volen centrar en Barcelona, on encara veuen molt marge de creixement. Un creixement que volen fer de manera sostenible i sense perjudicar el servei, "el nostre gran valor".

"Un dels èxits de Panot és haver nascut a una ciutat com Barcelona, una ciutat amb molt per fer, però que ha fet una aposta clara per la bici", conclou Sabaté.


 Bernat Bella. Periodista
 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71