Als Estats Units estan molt acostumats a fer servir els missatges de text del mòbil, coneguts com a SMS, des de fa molts anys.
Centres de dades, cables submarins i l'ombra aragonesa: Quo Vadis, Catalunya?
La infraestructura de connectivitat i l'ecosistema empresarial potencien un sector que topa amb els frenètics canvis tecnològics i les dificultats de finançament
En els darrers anys, l’Aragó s’ha posicionat amb força com a principal territori tractor de centres de processament de dades (CPD) de l’Estat. En un informe publicat aquest mateix dilluns, la banca d’inversi&oacu...
Gepork, la revolució que va portar la inseminació artificial a les granges catalanes
El Grup Gepork, que va introduir aquesta tècnica pionera el 1979, avui factura més de 100 milions d'euros i s'ha convertit en líder de la distribució veterinària
El 1979, Gepork va revolucionar la cria de porcs a les granges catalanes amb la introducció de la inseminació artificial porcina. Van ser els pioners d'aquesta tècnica a tot l'estat espanyol. Gairebé 50 anys d...
La segona vida de la catalana Fina García: la transformació d’un negoci de 18,5 milions
Tres dècades després, l'empresa familiar s’ha consolidat com un referent del sector format per 22 joieries distribuïdes a Catalunya, Madrid, Saragossa i Marbella
L’any 1988, una família catalana va unir esforços per donar vida a una joieria al carrer Provença de Barcelona. Així va néixer la Joieria Fina García, un projecte familiar que, més de tres d...

 


 

Per què als Estats Units no fan servir WhatsApp?
Quan va caure l’aplicació a Catalunya durant unes hores, tot va ser caòtic, des de la vida professional a la personal

Fa just un mes que va deixar de funcionar durant unes hores Facebook, Instagram i WhatsApp a molts països i aquí, a Catalunya, va ser una autèntica catàstrofe. No sabíem com comunicar-nos. I el pitjor de tot, en l'àmbit professional tampoc. Abusem d'aquesta xarxa social i barregem la vida privada amb la feina.

De la caòtica situació, em va sorprendre un comentari d'un amic meu que viu a Nova York, ja que el deixa desconcertat la dependència que tenim de WhatsApp. I, de seguida, em vaig preguntar el següent: Per què als Estats Units no fan servir l'aplicació de missatgeria més popular del món?

Cercant per Internet i parlant amb ell vaig conèixer els motius que us explicaré a continuació.

Els SMS, encara presents

En primer lloc, als Estats Units, s'estima que menys del 20% dels usuaris de telèfons intel·ligents usen WhatsApp per comunicar-se, segons els últims estudis. I els principals motius són curiosos. Es veu que estan molt acostumats a fer servir els missatges de text del mòbil, coneguts com a SMS, des de fa molts anys. Ho tenen de forma gratuïta, així com les trucades. I que pagar per les dades d’Internet ho trobaven molt car.

També, un altre factor que indiquen els experts és que els estatunidencs no tenen molts contactes fora del país i no necessiten enfrontar-se al problema de pagar un cost addicional pels SMS a altres països. I també, evidentment, l'increment de l'ús de l'iPhone, que el fa servir el 50% dels estatunidencs. A més, disposen d'un sistema d'iMessage a la seva plataforma que ho facilita.

Maria Lorenzo

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71