Els que llegim molt ho fem per fugir de la realitat. D'aquí aquestes recomanacions per relaxar-se i submergir-se en una altra realitat. Paral·lela o no.
Juan Manuel Manrique (CAdIC): "És clar que imagino una Catalunya en què Rodalies funciona bé"
El president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya assegura que "hem invertit poc i malament en les nostres infraestructures"
Juan Manuel Manrique (Almassora, 1949) acaba de celebrar la desena Nit de les Infraestructures, que, alhora, és la primera que viu com a president del Consell Assessor d’Infraestructures de Catalunya (CAdIC). Manrique és enginyer ...
Centres de dades, cables submarins i l'ombra aragonesa: Quo Vadis, Catalunya?
La infraestructura de connectivitat i l'ecosistema empresarial potencien un sector que topa amb els frenètics canvis tecnològics i les dificultats de finançament
En els darrers anys, l’Aragó s’ha posicionat amb força com a principal territori tractor de centres de processament de dades (CPD) de l’Estat. En un informe publicat aquest mateix dilluns, la banca d’inversi&oacu...
Gepork, la revolució que va portar la inseminació artificial a les granges catalanes
El Grup Gepork, que va introduir aquesta tècnica pionera el 1979, avui factura més de 100 milions d'euros i s'ha convertit en líder de la distribució veterinària
El 1979, Gepork va revolucionar la cria de porcs a les granges catalanes amb la introducció de la inseminació artificial porcina. Van ser els pioners d'aquesta tècnica a tot l'estat espanyol. Gairebé 50 anys d...

 


 

Unes vacances desconnectats
Què li queda pendent a aquest país tan nostre? Reptes i llibres

Això s'acaba. Vacances, i tal dia farà un any. Quan tornem ja veurem com està el país; com està la nostra empresa i si podem allargar els Erto's.
Ara, però, ja s'ho faran; necessitem desconnectar. No tenim clar on ho farem i potser ho haurem de fer tancats a casa i anant a dormir ben d'hora.
Veurem, però, si som capaços de dormir. Per si tenen dificultats per fer-ho, unes recomanacions de lectura.

Diu una directiva amiga que els que llegim molt ho fem per fugir de la realitat. Ben cert, ens en fem un munt. I sort dels llibres. D'aquí aquestes recomanacions per relaxar-se i submergir-se en una altra realitat. Paral·lela o no.

Aquí van:

Cinc no policíaques:
- El Barça davant la crisi del segle. Roger Vinton
- La dictadura de la incompetència. Xavier Roig
- Quina mena de gent som. Gaziel
- El "Dietari" de la La Marxa de Catalunya. Miquel Macià
- Mafias & Economia & Política. Joan Queralt

Cinc policíaques:
- Serie Bergman. Michael Hjorth-Hans Rosenfeldt
- Ética para inversores. Petros Markaris
- Advertencia razonable. Michael Connelly
- Mañana te toca a tí. Stefan Ahnhem
- El caso Hartung. Soren Sveistrup

I dues de la cosa aquesta del periodisme:
- Hombres de papel. Santi Giménez
- Papel mojado. Mongolia


En aquest darrer apartat també hi poden incloure el de Michael Connelly.

Amb aquests dotze llibres els garanteixo unes bones vacances i una desconnexió absoluta.
I una advertència important: ni se'ls acudeixi tocar, mirar, obrir cap mena de llibre que parli de fórmules màgiques de com reinventar-se, de com liderar i de com vendre més. Si tenen "mono" agafin els articles de Xavier Roig, Genís Roca o de Josep M Ganyet a VIA Empresa, i si encara en necessiten més, tornin a llegir Els reptes del management, de Francisco M. López, també publicat en aquest diari. O els de Roger Vinton, que publica periòdicament.

El que ens queda pendent

Al juliol passa el mateix que al desembre. Aquí acabem el semestre i el comptable (controller, perdó), que és qui ara mana a la casa, ja ha passat el rasclet pels pressupostos i ens ha donat la bronca perquè hem gastat massa (nosaltres li diem que hem invertit, però aquesta gent dels números no està per subtileses ni per intangibles) i hem ingressat poc. Vaja, el de cada any d'ençà que aquests personatges manen.

Dèiem, doncs, que un cop acabat el semestre, ens adonem de tot allò que queda pendent però amb un buit terrible que és mitjans de juliol i tres setmanes d'agost. I tot queda d'aquí un més i mig, amb l'afegit que la revifalla del bitxo posa encara més interrogants a la recuperació prevista (no fonamentada) pel setembre. I tots hem començat a treballar i a planificar amb aquesta esperança i que tot estarà arreglat. I ara ens insinuen que potser no serà així. Que octubre és més segur.

I què li queda pendent a aquest país tan nostre?


Sense entrar en política i a grans trets ho podríem resumir, com en els llibres, en cinc:

- Fons Europeus: en tindrem els catalans? I on els haurem de gestionar? Aquí o allà?
- Erto's: els prorrogaran o ens diran que s'ha acabat el bròquil
- Crèdits ICO: pròrrogues, condonació, ajornament...
- B-40: seguirem amb un quilòmetre l'any
- Autopistes lliures de peatge: qui pagarà el manteniment

Xavier Molina

 
Veure més notícies
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71