És important mantenir una activitat cognitiva i física diària, com establir una sèrie de pautes o activitats quotidianes, i que la persona participi en tasques senzilles com parar la taula o jugar una partida de dòmino.

 









 

 

Els experts aconsellen entorns coneguts i ambients relaxats per conviure amb l'Alzheimer aquest estiu
La Fundació ACE sosté que cal mantenir una rutina perquè el confinament ha alterat els hàbits dels malalts

La Fundació ACE aconsella entorns coneguts i ambients relaxats per conviure amb l'Alzheimer durant aquest estiu. Els especialistes insisteixen en la importància de mantenir una rutina durant aquests propers dies, ja que el confinament ha alterat els hàbits dels malalts. Segons afirmen els especialistes, els entorns coneguts i els ambients relaxats són els més adequats perquè les persones amb Alzheimer puguin sentir-se còmodes i evitar així les situacions de perill i desorientació.

En aquest sentit, l'entitat ha elaborat un decàleg de consells per ajudar a les persones que conviuen amb la malaltia, que inclouen també cuidar l'alimentació i la hidratació per evitar cops de calor, així com mantenir activitats d'estimulació cognitiva com llegir, passejar o pintar.

Els canvis de rutina que l'estiu i les vacances impliquen, poden afectar directament les persones amb Alzheimer i als seus cuidadors, diuen des de l'entitat. A banda, apunten que els darrers mesos les rutines ja s'han modificat prou a causa del confinament, i per tant, cal mantenir molt més present "la importància de mantenir hàbits", assenyalen.

Així mateix, recorden que és important mantenir una activitat cognitiva i física diària, com establir una sèrie de pautes o activitats quotidianes, i que la persona participi en tasques senzilles com parar la taula o jugar una partida de dòmino. D'aquesta manera es poden defugir situacions d'ansietat o estrès generades per l'excés d'estímuls. D'altra banda, els experts recomanen també que els afectats estiguin acompanyats en tot moment, especialment en espais oberts com ara la platja.

Perill de deshidratació

Altre punt que cal tenir present és el perill de deshidratació que poden patir les persones amb Alzheimer, ja que segons apunten els experts, és habitual que les persones amb demència no recordin quina és l'última vegada que han begut, i que tinguin menys sensació de set.

En aquest sentit, Natalia Tantinyà, cap d'Infermeria de la Unitat d'Atenció Diürna de Fundació ACE, insta els cuidadors i cuidadores a estar especialment atents a les persones amb demència i assegurar-se que mantenen hàbits i rutines saludables per a fer front a la calor.

Així, cal assegurar que es prenen les mesures adequades per a prevenir els cops de calor, com que beguin aigua de manera habitual, no sortir al carrer durant les hores de més calor, evitar els menjars massa calents i vestir roba lleugera. Els signes i símptomes que es poden detectar en els cops de calor són el mal de cap i el mareig, la respiració i la freqüència cardíaca accelerades o, fins i tot, alteracions en el co
mportament.

Notícies relacionades
L’administració pública és el principal agent vulnerador dels drets de les persones amb discapacitat, denuncia Ecom
Només una de cada cinc persones amb discapacitat física o orgànica denuncia i el 95% no veu resolta la seva situació
Neix la Xarxa d’Acció Comunitària de Catalunya per enfortir l’associacionisme i el voluntariat al país
La plataforma reclama més reconeixement del sector, finançament estable i infraestructures accessibles per a les entitats
CriteriaCaixa alinea el seu pla estratègic al de la Fundació ”la Caixa” per al període 2025-2030
Un 56,4% dels municipis catalans tenen més grups concertats dels necessaris a I3, denuncia l’aFFaC
Les famílies exigeixen a Educació una revisió dels concerts per evitar la sobreoferta de places concertades
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71