El pla Impulsem 2017-2019 ha propiciat que els centres de la ciutat hagin pogut assumir un augment del 13% de persones ateses durant aquest mandat.

 









 

 

83.960 persones han estat ateses pels serveis socials a Barcelona
Els usuaris han esperat de mitjana 20 dies per rebre la primera visita

83.960 persones han estat ateses per serveis socials de l'Ajuntament de Barcelona, xifra que ha suposat un nou rècord de persones ateses amb el temps d'espera més baix dels últims quatre anys. Concretament, l'any passat es van registrar, que van trigar 20 dies de mitjana a rebre la primera visita, segons les dades de l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS).

La tendència positiva es va accentuar encara més el gener passat, quan la primera espera mitjana va ser de 17,78 dies, una xifra que no es registrava des del febrer del 2015. El pla Impulsem 2017-2019 ha propiciat que els centres de la ciutat hagin pogut assumir aquest augment del 13% de persones ateses durant aquest mandat.

A part, aquest pla d'acció també ha propiciat la creació del sistema d'informació SIRIUS i el desenvolupament del VINE, un projecte pilot que aspira a reduir encara més el temps d'espera inicial a través de sessions d'atenció grupal.

Així, el VINE, s’ha començat a instaurar en una quarta part dels Centres de Serveis Socials com a prova pilot. Els primers resultats de l’avaluació del projecte mostren una acollida molt positiva per part dels equips professionals i les persones ateses. Per aquesta raó, és altament probable que s’estengui progressivament a tots els centres, la qual cosa podria comportar de retruc una reducció encara més gran en el temps d’espera inicial. Les sessions grupals d’acollida faciliten un accés més àgil i ràpid als Serveis Socials. Alhora, la dinàmica de les sessions potencia l’autonomia i les capacitats de les persones usuàries. Si requereixen una atenció posterior a la sessió grupal, aquesta és més eficaç perquè les expectatives ja estan ajustades i el vincle amb el centre ja està creat.

Notícies relacionades
Així s’organitzen els centres educatius contra els desnonaments de l’alumnat 
La Plataforma Docents 080 presenta una guia amb actuacions per defensar des de l’escola a les famílies en risc de perdre casa seva
Una llar on sentir-se com a casa: la Casa dels Xuklis compleix 15 anys acompanyant infants i joves amb càncer
L’AFANOC insta el Departament de Salut a destinar-hi més recursos per poder sostenir el servei
“Cal passar a l’acció”: les entitats socials reclamen una resposta “urgent i contundent” davant l’augment del sensellarisme
Apunten que malgrat que existeix un model consensuat per abordar el fenomen, aquest és “insuficient” i reclamen 100 milions d’euros per aquest 2026
El tercer sector impulsa un sistema de dades socials obertes i accessibles
L’objectiu és ser més eficients i millorar l’atenció a les més de dos milions de persones que acompanyen
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71