El 37% dels jugadors que han desenvolupat una conducta patològica es van iniciar en el joc abans dels 18 anys.

 









 

 

El CAC i el Col·legi de Metges demanen una regulació urgent de la publicitat que incita a jugar en línia
El 45% dels anuncis de joc i apostes en línia a la televisió s'emeten durant l'horari protegit

El 45,3% dels anuncis de joc i apostes en línia s'emeten durant l'horari protegit, de sis del matí a deu del vespre, a les televisions estatals, segons mostra un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC). En el cas de la ràdio, el percentatge d'aquests anuncis emesos en la franja infantil arriba al 84,5%.

L'estudi també alerta sobre les tècniques dels operadors de joc i apostes per captar nous clients, com l'aparició de personatges famosos, l'oferta de bonus gratuïts o que els narradors d'esdeveniments esportius facin ells mateixos publicitat.

El CAC i el Consell de Col·legi de Metges de Catalunya alerten que el joc patològic és un problema de salut pública i per això demanen una regulació urgent del seu màrqueting i defensen que se n'hauria de prohibir la publicitat en horari protegit.

El document del CAC posa d'exemple la regulació de la publicitat del tabac i l'alcohol i insisteix en la necessitat d'incrementar la prevenció i la detecció precoç des dels àmbits sanitari i educatiu.

De fet, l'informe també assegura que el 37% dels jugadors que han desenvolupat una conducta patològica es van iniciar en el joc abans dels 18 anys.

Notícies relacionades
Els ajuts econòmics impulsen la natalitat a curt termini, però l’estabilitat laboral i la conciliació en determinen la sostenibilitat
Cap infant i adolescent incomunicat: Barcelona habilita telèfons gratuïts als equipaments municipals
El nou servei permetrà contactar amb la família o tutors des de biblioteques, centres cívics o equipaments esportius sense tenir mòbil
“Pas enrere molt greu”: les entitats socials critiquen la decisió del TC d’anul·lar part de la Llei de pobresa energètica
Alerten que la decisió deixa “milers de famílies més exposades” a perdre l’accés a la llum, l’aigua o el gas
CaixaProinfància i l’Hospital Clínic de Barcelona impulsen revisions oftalmològiques per a prop de 150 infants en situació de vulnerabilitat
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71