A la campanya hi participaran més de 1.500 voluntaris i voluntàries de Creu Roja Joventut de més de 400 municipis de tot Catalunya a través de 83 assemblees locals i comarcals.

 









 

 

La Creu Roja preveu repartir joguines a 23.000 infants durant aquestes festes
Més de 1.500 persones voluntàries de 400 municipis participaran de la iniciativa

La Creu Roja preveu repartir aquest Nadal, i gràcies a 1.500 voluntaris de més de 400 municipis de Catalunya, joguines per a més de 23.000 infants en situació de vulnerabilitat.

Enguany, l'entitat fa de nou una crida a la ciutadania perquè doni joguines noves. Des de la Creu Roja consideren que tots els infants tenen dret a estrenar una joguina independentment de la situació econòmica de les seves famílies. També demanen que siguin no bèl·liques, no sexistes, sostenibles i que, preferentment, fomentin el joc cooperatiu. L'objectiu és aconseguir-ne 70.000 fins al 4 de gener per cobrir les necessitats de milers de nens i nenes a tot el territori.

A la campanya hi participaran més de 1.500 voluntaris i voluntàries de Creu Roja Joventut de més de 400 municipis de tot Catalunya a través de 83 assemblees locals i comarcals (cada assemblea pot cobrir diversos municipis d'una comarca).

La iniciativa s'emmarca en el projecte 'Joguina Educativa' que Creu Roja Joventut desenvolupa durant tot l'any. "Amb aquesta iniciativa volem sensibilitzar la població sobre el valor educatiu de les joguines i la seva importància com a eina per al creixement dels infants i per al desenvolupament de les seves capacitats i habilitats", ha afirmat Rosa Alcalà, directora de Creu Roja Joventut a Catalunya.

Diferents fórmules de col·laboració

A més de sol·licitar la implicació de la ciutadania, Creu Roja Joventut demana la col·laboració d'empreses, comerços i entitats. Aquest suport pot adoptar diferents fórmules: des de la donació de joguines, fins a aportacions econòmiques, passant per la cessió d'espais per a la recollida, entre d'altres.

Les donacions es podran fer fins al 4 de gener als diferents punts de recollida que es poden consultar a la web www.lajoguinaeducativa.org. Al mateix espai web es pot veure el calendari de les diverses activitats previstes a les diferents localitats.

Notícies relacionades
Així s’organitzen els centres educatius contra els desnonaments de l’alumnat 
La Plataforma Docents 080 presenta una guia amb actuacions per defensar des de l’escola a les famílies en risc de perdre casa seva
Una llar on sentir-se com a casa: la Casa dels Xuklis compleix 15 anys acompanyant infants i joves amb càncer
L’AFANOC insta el Departament de Salut a destinar-hi més recursos per poder sostenir el servei
“Cal passar a l’acció”: les entitats socials reclamen una resposta “urgent i contundent” davant l’augment del sensellarisme
Apunten que malgrat que existeix un model consensuat per abordar el fenomen, aquest és “insuficient” i reclamen 100 milions d’euros per aquest 2026
El tercer sector impulsa un sistema de dades socials obertes i accessibles
L’objectiu és ser més eficients i millorar l’atenció a les més de dos milions de persones que acompanyen
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71