Segons el Departament de Salut, el 21,1% dels joves d'entre 14 i 18 anys s'ha emborratxat en els trenta últims dies, especialment durant el cap de setmana.

 









 

 

Un de cada cinc joves d'entre 14 i 18 anys s'ha emborratxat durant l'últim mes
L'Agència de Salut Pública de Catalunya llança una campanya que posa l’accent en la prevenció comunitària de l'alcohol

El 21,1% dels joves d'entre 14 i 18 anys s'ha emborratxat en els trenta últims dies, especialment durant el cap de setmana. Són dades facilitades pel Departament de Salut aquest dilluns per presentar la campanya que porta per lema ‘L'alcohol és responsabilitat de tothom’.

L'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), a través de la subdirecció general de Drogodependències, apel·la la responsabilitat de tota la societat davant l'alcohol i els danys que provoca a un mateix i a terceres persones, com a causa de malalties o d'accident de trànsit, entre altres.

Aquesta campanya vol posar l’accent en la importància de la prevenció comunitària, per conscienciar a tots els agents que treballen en sectors que tenen una incidència directa en intervencions preventives comunitàries com ara comerciants, empresaris o treballadors en espais d’oci nocturn, cossos de seguretat (mossos, policia local), etc.

“Cal sensibilitzar i moure'ns per reflexionar sobre els riscos reals de l'alcohol i superar aquesta certa banalització que pressuposa la relació amb un producte que tenim tan a prop”, ha afirmat el secretari de Salut Pública, Joan Guix.

 

Notícies relacionades
Així s’organitzen els centres educatius contra els desnonaments de l’alumnat 
La Plataforma Docents 080 presenta una guia amb actuacions per defensar des de l’escola a les famílies en risc de perdre casa seva
Una llar on sentir-se com a casa: la Casa dels Xuklis compleix 15 anys acompanyant infants i joves amb càncer
L’AFANOC insta el Departament de Salut a destinar-hi més recursos per poder sostenir el servei
“Cal passar a l’acció”: les entitats socials reclamen una resposta “urgent i contundent” davant l’augment del sensellarisme
Apunten que malgrat que existeix un model consensuat per abordar el fenomen, aquest és “insuficient” i reclamen 100 milions d’euros per aquest 2026
El tercer sector impulsa un sistema de dades socials obertes i accessibles
L’objectiu és ser més eficients i millorar l’atenció a les més de dos milions de persones que acompanyen
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71