Crèdit: ACN
Banc de Sang sempre té una reserva de set a nou dies per atendre qualsevol eventualitat al país.

 









 

 

Les dones donen sang un 20% més que els homes
Catalunya és autosuficient per a transfusions i s’hi pot donar sang a més de 4.000 punts

Amb aproximadament 250.000 donacions de sang anuals, Catalunya és autosuficient en sang per fer transfusions: es respon a les necessitats dels hospitals i Banc de Sang sempre té una reserva de set a nou dies per atendre qualsevol eventualitat al país.

En el marc d’una jornada que ha tingut lloc a Reus aquest dijous, la consellera de Salut, Alba Vergés, ha destacat que “un dels reptes de Catalunya és ser autosuficient amb el plasma el 2022”.

A més, Vergés ha recordat la solidaritat dels donants durant els atemptats de Barcelona i de Cambrils i ha posat èmfasi en el fet que hi ha un 20% més de dones que fan donació de sang que d’homes.

A Catalunya es pot donar sang a 16 hospitals i a més de 4.000 punts de col·lecta mòbil. Cada dia, hi ha 1.000 donacions de sang a Catalunya, de les hi ha 310.000 donacions que hi ha al món, de les quals i 6.000 a tot l’Estat espanyol.

Així, Vergés ha explicat que entre gener i maig de 2018, més de 85.000 donants han fet a Catalunya unes 105.200 donacions de sang i 6.700 donacions de plasma, xifres que es mantenen estables amb les de l’any passat.

El banc de Sang i Teixits centralitza les donacions de tots els hospitals, així com les de les campanyes itinerants de tot el territori. A més de les reserves de sang i de teixits, aquest banc gestiona també un banc de cordó umbilical i un de llet materna.

Creat al 1995, a més de la seu central a Barcelona, el Banc de Sang i Teixits compta amb una dotzena de seus territorials a tot Catalunya ubicades en els principals hospitals del Sistema sanitari integral d'utilització pública del territori. Així, Vergés ha reivindicat l’entitat com una “estructura d’estat”.

 

Notícies relacionades
El tercer sector alerta de mancances en el procés de regularització de persones immigrades
Les entitats celebren la iniciativa, però lamenten la manca de temps i temen que part de la població quedi fora del procés
Sindicats laborals i d’habitatge uneixen forces per caminar cap a una vaga general
Una nova plataforma unitària exigeix la reducció de la jornada laboral, salaris i pensions mínimes de 1.500 euros i la baixada del preu dels lloguers, entre altres
La Prestatgeria del Social inaugura la sisena edició per Sant Jordi
El projecte literari del Social.cat torna el pròxim 21 d’abril amb una xerrada sobre relats de la síndrome de Down escrits en primera persona
Les treballadores de residències surten al carrer per denunciar “greus vulneracions laborals”
CGT Sanitat exigeix més personal i garanties en l’atenció a les persones grans
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71