ACN | Loperena M
El 52% de les enquestades manifesta que, després de l’aprovació de la Llei de pobresa energètica, han hagut d’endarrerir el pagament de les factures i un 35% acumulen deutes. De fet, justament per aquest motiu, les entitats reclamen la condonació del deute.

 









 

 

El deute amb les subministradores, la gran càrrega de les famílies que perden l’habitatge
Un informe d’entitats com la PAH confirma que les ocupacions de pisos es disparen a Barcelona com a “alternativa desesperada” a viure al carrer

El deute que arrosseguen amb les empreses subministradores d’aigua, llum i gas és la gran càrrega que han d’assumir les famílies que perden l’habitatge. Així ho demostra l’informe que han presentat aquest dimarts la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH), l’Aliança contra la Pobresa Energètica, Enginyers Sense Fronteres, l’Observatori DESC i l’Agència de Salut Pública de Barcelona, que alerten dels problemes de salut que això ocasiona.

L’estudi, que s’ha elaborat a partir de l’enquesta amb 100 famílies que reben l’ajuda de les entitats, confirma que el 38% de les famílies enquestades tenen un accés irregular als subministraments. En una gran part dels casos les empreses els han negat cap solució, motiu pel qual, denuncien les entitats “situen les famílies en una posició de major vulnerabilitat encara”.

A més, el 52% de les enquestades manifesta que, després de l’aprovació de la Llei de pobresa energètica, han hagut d’endarrerir el pagament de les factures i un 35% acumulen deutes. De fet, justament per aquest motiu, les entitats reclamen la condonació del deute.

 

L’ocupació d’habitatges, una solució desesperada

A més, per culpa de les despeses impagades dels subministraments un bon nombre de les famílies preguntades han hagut d’ocupar habitatges buits. El 73% d’aquestes ho han fet després del 2017 i el 29% havien estat prèviament desnonades per no poder pagar el lloguer.

Expliquen les entitats en l’informe, titulat 'Radiografies de la situació, del dret a l'habitatge, la pobresa energètica i el seu impacte a la salut de Barcelona', que, malauradament, aquesta és una “alternativa desesperada” a veure’s al carrer. Els motius que ho expliquen són, d’una banda, l’increment els darrers dos anys del preu de l’habitatge a Barcelona i, de l’altra, que no s’han renovat molts contractes de lloguer social. De fet, els autors de l’informe assenyalen que aquesta ocupació és comparable, a l’àrea metropolitana, al barraquisme dels anys 60 i 70.

 

Notícies relacionades
El tercer sector alerta de mancances en el procés de regularització de persones immigrades
Les entitats celebren la iniciativa, però lamenten la manca de temps i temen que part de la població quedi fora del procés
Sindicats laborals i d’habitatge uneixen forces per caminar cap a una vaga general
Una nova plataforma unitària exigeix la reducció de la jornada laboral, salaris i pensions mínimes de 1.500 euros i la baixada del preu dels lloguers, entre altres
La Prestatgeria del Social inaugura la sisena edició per Sant Jordi
El projecte literari del Social.cat torna el pròxim 21 d’abril amb una xerrada sobre relats de la síndrome de Down escrits en primera persona
Les treballadores de residències surten al carrer per denunciar “greus vulneracions laborals”
CGT Sanitat exigeix més personal i garanties en l’atenció a les persones grans
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71