ACN | Bernat Vilaró
El tercer sector a Catalunya es conjura per “promoure els drets civils i socials, la justícia i la llibertat de les persones” i alerta de la “vulneració dels principis democràtics”.

 









 

 

El tercer sector de Catalunya alerta de “la vulneració de principis democràtics” per part de l’Estat
La Taula del Tercer Sector i La Confederació es posen al servei de les institucions catalanes i reclamen restablir el seu funcionament

El tercer sector a Catalunya es conjura per “promoure els drets civils i socials, la justícia i la llibertat de les persones” i alerta de la “vulneració dels principis democràtics”. Així responen en un comunitat les diverses federacions, tant la Taula del Tercer Sector Social com La Confederació, que expressen la seva “enorme preocupació” per la situació que viu Catalunya.

Consideren les entitats que la societat catalana s’ha vist “immersa” en aquesta vulneració sistemàtica de drets arran de les darreres decisions judicials, l’empresonament de diferents representats polítics, la detenció del president de la Generalitat de Catalunya i el control de les institucions catalanes per part de l’Estat.

Per això, i en tant que l’acció social a Catalunya sempre ha promogut valors fonamentals en la defensa de drets civils i socials, demanen “al conjunt de forces polítiques, sense excepció, que treballin amb l’únic objectiu de garantir a la ciutadania els seus drets i restablir el funcionament democràtic de les institucions”. Per aquest motiu, es posen al servei del Parlament de Catalunya i del seu president per ajudar a trobar solucions i respostes el més transversals possibles.

Alhora, fan una crida al conjunt de la ciutadania a preservar la pau social, el respecte a l’altre i l’expressió pacífica de les opinions, trets que, asseguren, “sempre han caracteritzat a la societat catalana”.

Notícies relacionades
El tercer sector alerta de mancances en el procés de regularització de persones immigrades
Les entitats celebren la iniciativa, però lamenten la manca de temps i temen que part de la població quedi fora del procés
Sindicats laborals i d’habitatge uneixen forces per caminar cap a una vaga general
Una nova plataforma unitària exigeix la reducció de la jornada laboral, salaris i pensions mínimes de 1.500 euros i la baixada del preu dels lloguers, entre altres
La Prestatgeria del Social inaugura la sisena edició per Sant Jordi
El projecte literari del Social.cat torna el pròxim 21 d’abril amb una xerrada sobre relats de la síndrome de Down escrits en primera persona
Les treballadores de residències surten al carrer per denunciar “greus vulneracions laborals”
CGT Sanitat exigeix més personal i garanties en l’atenció a les persones grans
 
Veure més notícies
 
Cultura popular
Dimarts 23 es presenta l’edició en català del llibre ‘Un ajuntament anomenat Ells’, de Francisco Candel
L’obra parla sobre els “somnis i paranys” del període decisiu en què els catalans recuperaren el timó dels ajuntaments
Santa Eulàlia se celebra a les xarxes
Un documental de l’Esbart Ciutat Comtal i una exposició virtual del Museu Diocesà conviden a descobrir la figura i llegenda de la patrona de Barcelona
 


AMIC - Qui som? - Avís legal
Rambla de Catalunya, 14 1r - 08007 Barcelona
Tel. 93 452 73 71